** شهدای شهر زاویه **

.... شهدا را یاد کنیم حتی با ذکر یک صلوات ...

.... شهدا را یاد کنیم حتی با ذکر یک صلوات ...

** شهدای شهر زاویه **

سلام
بنده با ساخت این وبلاگ در خدمت شما دوستداران امام و شهدا هستم تا در این راه سهم کوچکی را داشته باشم و در مقابل جنگ نرم، سربازی از سربازان آقا باشم.
افتخارم: بسیجی بودن میباشد.
آرزوم: شهید شدن پای رکاب آقاست.
هدف: من این وبلاگ رو به نیابت از شهیدان درست کردم تا من و شمارو شفاعت کنند.
شهیدانی که رفتند تا ما باشیم.

آخرین نظرات

زندگی نامه شهید هنرمند محمد ضیایی


هنرمند شهید محمد ضیائی  فرزند علی اشرف درتاریخ پانزدهم خردادماه یکهزار وسیصدوچهل وپنج در شهر زاویه ی شهرستان زرندیه ی استان مرکزی و در خانواده ای متدین و معتقد به مبانی دین مبین اسلام چشم به جهان گشود.

تحصیلات ابتدائی خود را در شهر زاویه گذراند و دوره راهنمائی تحصیلی ایشان مصادف با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شد که وی نیز به اتفاق دیگر دوستان در تظاهرات و راهپیمائی ها شرکت می کرد. در سال پیروزی انقلاب اسلامی در سال دوم راهنمائی مشغول تحصیل بود. محمد قبل از انقلاب عضو کتابخانه ولی عصر(عج) مسجد جامع زاویه شده بود وپس از پیروزی انقلاب هم با تشکیل انجمن اسلامی حدید از اعضای فعال ومسئول فرهنگی انجمن بود.

ایشان علاقه خاصی به مطالعه بویژه مطالعات مذهبی از جمله کتب استاد شهید مرتضی مطهری داشت ومعمولا با دوستان جلسات نقد وبررسی کتاب برگزار می نمودند.

محمد ازعنفوان نوجوانی علاقمند به هنر بود ودر هنرهای خوشنویسی، نقاشی وتئاتر فعالیت داشت، از اولین تصاویری که وی بر روی بوم طراحی ونقاشی  کرد تصویر بارگاه ملکوتی نبی مکرم اسلام(ص) بود .

شهید ضیائی آثار هنری فراوانی از جمله تابلوی پنج لاله(یادآور پنج شهید عملیات بیت المقدس شهر زاویه)،تابلو بزرگ ومعروف راه قدس از کربلا می گذرد و ... راخلق نموده است.

محمد در زمینه هنرتئاتر هم فعالیت داشت، وی علاوه بر گریم وکارگردانی ، خود نیز به ایفای نقش می پرداخت ، وی در نمایشی با عنوان (یارب پشیمانم) به ایفای نقش پیرمرد قهوه چی و پدر شهید پرداخت که تاثیر بسیار زیادی در اعزام به جبهه جوانان و نوجوانان  داشت.

شهید محمد ضیائی علاوه بر پلاکاردنویسی خوشنویسی بر روی دیوار هم انجام میداد که از آثار به جای مانده از ایشان دیوار نوشته ای با مضمون (رهسپاریم با ولایت تا شهادت) بر روی دیوار درمانگاه شهر زاویه می باشد.

آخرین اثر هنری که از وی به یادگار مانده است تابلو تصویر شهید مفقود الاثر بهرام قره شیخلو است که هم اکنون این تابلو در منزل یکی از برادران شهید مذکور نگهداری می شود.

شهید محمد ضیائی در سال سوم متوسطه به مدت سه ماه به جبهه اعزام وسپس به زادگاهش برگشت تا به تحصیلاتش ادامه دهد، وی پس از اخذ مدرک دیپلم در آزمون مرکز تربیت معلم شرکت ودر رشته ی ادبیات مرکز تربیت معلم شهید مطهری گرمسار پذیرفته شد.

مدت دو ترم از تحصیلش در تربیت معلم می گذشت که به اتفاق دوستان به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد، حضور او در جبهه با حضور پدر وبرادر کوچکترش علی که در بهمن ماه سال64 به درجه رفیع شهادت نائل شد همزمان گشته بود.

محمد چندماه پس از شهادت برادر، در منطقه عملیاتی کربلای یک در مهران، در بیست و یکم تیرماه 65 به خیل همرزمان شهیدش ملحق وبه درجه رفیع شهادت نائل گردید.

روح بلند این هنرمند شهید در گلزار شهدای شهر زاویه ودر کنار برادر شهیدش آرام گرفته است. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی